Mijn naam is Christy Louman, ik ben operations Manager bij Empiq en wij ambiëren de in-house Legal Counsel te zijn. Met andere woorden de juridische afdeling te zijn voor, met name, snel groeiende bedrijven. Dus scale-ups en fastgrowing companies.
Website EmpiqJe wilt tevreden medewerkers en die wil je ondersteunen met het beste en het nieuwste dat de wereld te bieden heeft. Ik vind dat dat goed werkt, want ik heb een hele lange geschiedenis bij advocatenkantoren en als het ergens logge machines zijn dan is het bij een advocatenkantoor. Dus al bij de eerste gesprekken met onder andere Remco, maar daarna ook met Sirrus met het bespreken van de verschillende offertes was al heel snel duidelijk: “Goh, we willen alles in de Cloud.” Daar heeft Ricardo in het begin ook heel goed over meegedacht. Als je alles in de Cloud wilt hebben moet je ook wel zeker zijn dat beveiliging goed georganiseerd is, dus dat stond netjes op de offerte. En er gewoon voor zorgen dat je geen geneuzel hebt, dus kom maar lekker bij ons. Zo gezegd, zo gedaan. Dus ik weet eigenlijk niet wat Sirrus niet voor ons regelt. Met uitzondering van de printer doet Sirrus alles voor ons op het gebied van IT.
Empiq is dus spiksplinternieuw. Wij zijn vorig jaar opgericht door twee partners en dit jaar ben ik er als eerste bijgekomen. En een maand later zou er nog iemand anders joinen en dat betekent dat je dus echt werkplekken hebt, dat mensen moeten kunnen werken. Empiq vindt het ook belangrijk dat er een plek is waar mensen samen kunnen zijn, dus niet alles op afstand. Dat is leuk, maar voor de binding en voor je eigen werkplezier willen we ook wel dat mensen samen kunnen komen. Dus we hebben ook een fysiek kantoor. Het probleem was dat als je medewerkers hebt, dan moeten die aan de slag met goede en veilige apparatuur. Als goed bedrijf heb je nu ineens de oppertunity om alles vanaf het begin goed neer te zetten. Het probleem is, we hadden niks en we moesten wat. We hadden helemaal niks, we hadden geen computers, we hadden geen toetsenborden, we hadden ook geen internetaansluiting, we hadden nog helemaal niets. Allemaal mensen moesten aan de slag kunnen, dus dat is het probleem waarbij ik bij Sirrus aanklopte.
Ricardo kwam er al snel bij met zijn offerte. Dat was prettig. Dat was een hele uitgebreide offerte met veel informatie over wat de verschillende keuzes zijn. Van hoe ga je als je dit kiest dan betekent dat. We hebben in de basis goede beveiliging, maar als je met hele vertrouwelijke informatie werkt, neem dan dit ook erbij. Dan weet je zeker dat het goed beveiligd is. Hoelang wil je je gegevens bewaren? Als je dit erbij neemt dan weet je dat er een backup wordt gemaakt ergens, zodat je er ook later bij kunt komen en dat het niet meegaat in alleen de solution van Microsoft Cloud alleen. Iedereen vind IT-problemen, IT-issues als de laptop niet werkt/niet aangaat vervelend. Dus ik wil daar ook geen zorgen over hebben. Als je dan in de Cloud gaat, ga dan ook voor wat ervaren wordt als de beste oplossing. We zijn natuurlijk ook nog veel te klein voor, weet ik het, voor allerlei SaaS-oplossingen en partijen als Salesforce. Maar als we het in de basis al hebben staan dan hoeven we het alleen maar in te pluggen als wij 200 mensen groot zijn. Dus het is een uitgelezen kans om alles vanaf de basis goed neer te zetten zodat we snel kunnen opschalen.
Het proces heh, ik had het over Ricardo. Dus dat was een goede uitgebreide offerte. Ik had een duidelijke keuze in wat de mogelijkheden zijn voor Empiq. Ricardo heeft ook de offerte goed toegelicht in een apart gesprek. Dus je merkt meteen dat de kennis in huis is. Dat is heel erg fijn, dat je niet iemand hebt die aantekeningen maakt en zegt daar kom ik later op terug. Hij had direct de antwoorden en kon alles goed toelichten en dat was heel erg prettig. En vervolgens ging alles in werking, werd ik goed geïnformeerd over dan en dan staan de machines er. Wij komen langs als de machines geïnstalleerd moeten worden. En dan kunnen we ook meteen troubleshooten en dat is dan in de persoon van Jeffrey, waar ik ook gewoon hele korte lijnen mee heb. En je merkt heel erg dat het hele team ontzettend betrokken is, want niemand is bang om zijn handen vies te maken. Als Ricardo er niet is of als Jeffrey er niet is, dan spreek ik bijvoorbeeld ook met Corno. Wat volgens mij voor hem ook nog hartstikke leuk is dat hij daar zo technisch nog steeds mee bezig is, terwijl hij volgens mij al een hele andere rol heeft. En het geneuzel bij de klant op de werkvloer dat vindt hij ook helemaal niet erg. “Oh, dan moet er een andere monitorstandaard en we gaan werken met dubbele schermen.”
Dus je merkt enorme betrokkenheid en snel kunnen schakelen. Je merkt dan ook dat de wat meer ervaren mensen de nieuwere mensen onder hun hoede nemen. En wat ook niet onbelangrijk is, het gaat natuurlijk niet altijd vlekkeloos. Dat ze ook zeggen: “Goh, hier hadden we sneller op moeten reageren. Excuses daarvoor, we gaan het direct oppakken.” Dus ja, het Rotterdamse van Sirrus bevalt ons als Amsterdammer. Gewoon zeggen waar het op staat, gewoon schouders eronder en niet lullen maar poetsen. Dus het bevalt mij enorm. Als het goed gaat dan zeg ik dat, en als het minder goed gaat dan zeg ik dat ook. En daar krijg ik ook altijd netjes antwoord op met tijdslijnen. En ook gewoon zeggen van : “Dit is iets wat ik niet kan. Dus dat moet ik dan ook ergens anders uitgooien.” Makkelijk is ook, wat ik al zei, is dat Sirrus zoveel kennis in huis heeft. Dat ze ook goed met de adviseurs waar ik dan ook mee samenwerk kunnen schakelen. Ik heb natuurlijk ook niet overal verstand van, vooral niet van al die nieuwe SaaS-oplossingen die we in huis hebben gehaald. En Jeffrey, die heeft bijvoorbeeld een documentmanagementsysteem Netdocuments. Dat is natuurlijk ook een enorm groot log ding en Jeffrey die navigeert dan van: “Goh, hoe krijg ik dat dan allemaal standaard werkende bij Empiq zodat als er een nieuwe joiner komt dat dat allemaal automatisch gaat.” Dus dat is ook wel heel erg prettig dat hij gewoon kan schakelen met dan de partij die aan de kant van de documents om daar de problemen op te lossen. Zelfde geldt voor al die andere dingen die we hebben, Twinfield en Basecone en al die andere dingen.
Ik vind de korte lijnen erg belangrijk, ik vind het vertrouwen erg belangrijk. Sirrus is onze IT-afdeling alsof ze een onderdeel van ons zijn en dat is voor mij het mooiste resultaat. En het resultaat is dat wij kunnen werken en dat alles draait en als het niet draait dat daar meteen actie op wordt genomen. Ze zijn onderdeel van Empiq geworden in de zin van: Bij hun moeten we zijn als ons apparaat het niet doet. Vertrouwen dat vind ik het mooiste resultaat. Niet dat je geen zin hebt om naar Sirrus te bellen als je met een issue zit, want dat kan natuurlijk ook weleens het geval zijn op plekken waar ik heb gezeten. Dat je zegt: “Ik ga eerst zelf honderd jaar aanmodderen, want ik heb geen zin dat er dan zo’n jongen tegen ons zegt of zo’n meisje tegen ons zegt: Heb je hem al aan- en uitgezet?” Weet je wel? Je kunt er gewoon terecht en dat is fijn.
Jazeker. Ze weten gewoon echt wat ze doen en dat doen ze ook. Dus dat is voor iedereen prettig als je je geen zorgen wilt maken of je apparaten het wel of niet doen. Dan moet je bij Sirrus zijn!